Motarjemsho

وبلاگی برای آموزش فنون ترجمه انگلیسی به فارسی

Motarjemsho

وبلاگی برای آموزش فنون ترجمه انگلیسی به فارسی

Motarjemsho

من در این وبلاگ قصد دارم به معرفی رشته مترجمی زبان انگلیسی، روش های مترجم حرفه ای شدن ، کسب درآمد از ترجمه و غیره بپردازم. امیدوارم که مطالب جالب و مفید باشند.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

در پست قبل وبلاگ مترجم شو با روش های ترجمه آشنا شدیم. حالا می خواهیم به معرفی انواع مترجم بپردازیم.

 

انواع مترجم

مترجم رسمی

مترجمان رسمی، مترجمانی هستند که در سازمان هایی مثل صدا و سیما، گمرک و غیره استخدام می شوند. معمولا این مترجمان تمام وقت جذب شرکت ها می شوند و حقوق ثابت و زمان کاری ثابت در داخل شرکت دارند.

مترجم غیر رسمی

مترجمان غیر رسمی، مترجمانی هستند که مستقل از شرکت ها و سازمان ها ترجمه می کنند. معمولا این مترجمان بصورت نیمه وقت یا به عنوان شغل دوم فن ترجمه را انتخاب می کنند. همچنین مترجمان غیر رسمی را با نام های فریلنسر، آزادکار یا دورکار هم می شناسیم.

تفاوت مترجم رسمی و غیر رسمی

  • تایم کاری: مترجمان رسمی تایم کاری ثابتی دارند، درحالیکه مترجم غیررسمی باید در هر ساعت از شبانه روز یا در هر مناسبی کار کند تا ترجمه را به موقع تحویل دهد.

  • امنیت شغلی: معمولا مترجم های رسمی با قرارداد استخدام می شوند، ولی فریلنسرها بدون قرارداد رسمی ترجمه می کنند.

  • امنیت مالی: مترجم های رسمی امنیت مالی بیشتری نسبت به مترجم های غیر رسمی دارند. چون فریلنسرها قرارداد رسمی ندارند، درنتیجه ممکن است کارفرماها در پرداخت هزینه توافقی کوتاهی کنند یا دیر پرداخت کنند.

  • محیط کاری: مترجم های رسمی در محیط شرکت کار می کنند که همین باعث می شود مترجم در تعامل با دیگران باشد. درحالیکه مترجم دورکار باید زمان زیادی در طول روز تنها باشد و شاید این تنهایی برای افراد اجتماعی کمی سخت باشد. که البته برای رفع این مشکل شما می توانید مثلا در کتابخانه ها ثبت نام کنید و کمتر احساس تنهایی و دوری از جامعه را داشته باشید.

استخدام در شغل مترجمی

قطعا شما هم دوست دارید به عنوان مترجم رسمی یا فریلنسر از ترجمه کسب درآمد کنید، پس من با توجه به تجربه خودم برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته مترجمی، 3 سایت معتبر کاریابی را معرفی کنم تا شما هم به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید شغل موردعلاقه خودتان را پیدا کنید.

جابینجا یکی از بهترین سایت ها برای کارفرما و کارجوهاست. در اولین قدم باید در این سایت ثبت نام کنید و رزومه کاری خود را بسازید. بعد از طریق "جستجو" موجود در سایت شغل "مترجم" را جستجو کنید. همچنین می توانید به کمک انتخاب "شهر موردنظر" و "دسته بندی ها" جستجو خود را شخصی سازی کنید تا به خواسته شما نزدیک تر شود. حالا که آگهی های مختلف را پیدا کردید می توانید با مطالعه کامل شرایط استخدام آگهی ها، برای آگهی متناسب خود رزومه بفرستید. شما می توانید برای چند آگهی همزمان رزومه بفرستید. حالا باید منتظر مشاهده کارفرما و تماس او باشید. شما باید به فرستادن رزومه ادامه دهید تا اینکه کار مورد علاقه خودتان را پیدا کنید که با شرایط شما سازگار است.

جاب ویژن هم یکی دیگر از بهترین سایت های استخدام است. اول باید ثبت نام کنید و رزومه بسازید. بعد می توانید از پیشنهادهای جاب ویژن برای مرتبط ترین شغل ها رزومه بفرستید یا برای پیدا کردن شغل های بیشتر جستجو کنید. پس از ارسال رزومه منتظر تماس کارفرما باشید تا به مصاحبه حضوری یا آنلاین دعوت شدید.

همچنین سایت ای استخدام هم یکی از بهترین سایت های استخدامی است که می توانید آگهی های هر روز را بلافاصله آنلاین و بدون پرداخت هزینه ببینید. شما ابتدا می توانید در سایت ثبت نام کنید؛ هرچند بدون ثبت نام هم می توانید آگهی ها را ببینید. در آگهی ها ایمیل، شماره تلفن و وب سایت شرکت درج می شود. شما می توانید از سایت شرکت دیدن کنید، رزومه خود را ایمیل کنید و با شماره تماس بگیرید یا رزومه خود را به واتساپ یا تلگرام شماره همراه شرکت بفرستید.

در یکی از پست های بعدی وبلاگ، مفصل درباره رزومه نویسی و ویژگی های یک رزومه تاثیرگذار صحبت می کنیم. لطفا منتظر پست های بعدی باشید و از آنها دیدن کنید.

امیدوارم که مطالب این پست برای شما مفید باشد و شما را برای رسیدن به موفقیت کمک کند. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را زیر همین پست بیان کنید و لینک این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید. درصورت تمایل شما می توانید پیج مرا در اینستاگرام دنبال کنید.  اینستاگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی